خواب بر عاشقان حرام بوَد

خواب بر عاشقان حرام بوَد
17 اردیبهشت 1402
21 بازدید

گاه‌گاهی که ایشان فرصت می‌­کردند، از کمیته نیاوران می­آمدند و به ما سر می‌­زدند. اخوی فردي بسيار قاطع بودند. در این مدت هم سمت‌­های مختلف داشتند؛ از جمله، نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي شدند، در شورای عالی کمیته انقلاب اسلامي با آقای مهدوي کنی همكاري مي­‌كردند و جزء هسته اولیه جامعه روحانیت مبارز […]

گاه‌گاهی که ایشان فرصت می‌­کردند، از کمیته نیاوران می­آمدند و به ما سر می‌­زدند. اخوی فردي بسيار قاطع بودند. در این مدت هم سمت‌­های مختلف داشتند؛ از جمله، نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي شدند، در شورای عالی کمیته انقلاب اسلامي با آقای مهدوي کنی همكاري مي­‌كردند و جزء هسته اولیه جامعه روحانیت مبارز هم بودند. بعد از شهادت اخوي، آقای ناطق نوري به من گفتند که جایگزینی برای شهيد شاه‌آبادي نداریم. رابطه ما پس از شهادت ایشان، تقریباً با آن قسمتی که شهيد مرتبط بودند قطع شده. در مراسم بزرگداشت شهادت اخوي نيز يكي از سخنرانان در رثای شهید مي‌­گفت: «تحرک حاج‌آقا مهدی در فعالیت­‌هايش به قدری بود كه دوستان به‌شوخی می‌­گفتند اگر شما سر هر چهارراهی ده دقیقه بایستید، یقیناً آقای شاه‌آبادی از آنجا عبور می‌­کند!»

ایشان تا آنجایی که توان داشتند، می‌­خواستند کارهای بيشتری انجام دهند. به اخوي می‌­گفتم: «برادرجان، شما در شبانه‌روز، دو ساعت می­خوابید، این‌­طوري مگر می‌­توانید ادامه دهید؟» شوخی نیست، آدميزاد یک‌­سري اقتضائات طبیعی دارد و بدن و جسم انسان نمی‌‌تواند جواب­‌گو باشد، ولی مثل اینکه روحيه بالا و شدت علاقه ایشان، این نواقص را جبران می‌­کرد. واقعاً عجیب بود!

راوی: برادر شهید- آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , , , , ,