افزایش امنیت

افزایش امنیت
17 مهر 1402
31 بازدید

نزدیکی‌های پیروزی انقلاب، توسط روحانیون مبارز می‌خواست کمیته استقبال از حضرت امام شکل بگیرد. بسیاری از روحانیون از همان برادران معتمدی استفاده کردند که در جلسات دینی و  تبلیغی شرکت داشتند و امتحان خودشان را پس داده بودند. این بچه‌ها، بچه‌هایی بودند که در تظاهرات‌های مختلف به عنوان انتظامات حضور داشتند و هسته اولیه کمیته […]

نزدیکی‌های پیروزی انقلاب، توسط روحانیون مبارز می‌خواست کمیته استقبال از حضرت امام شکل بگیرد. بسیاری از روحانیون از همان برادران معتمدی استفاده کردند که در جلسات دینی و  تبلیغی شرکت داشتند و امتحان خودشان را پس داده بودند. این بچه‌ها، بچه‌هایی بودند که در تظاهرات‌های مختلف به عنوان انتظامات حضور داشتند و هسته اولیه کمیته استقبال از حضرت امام در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا بودند. خیلی از همین بچه‌هایی که در کمیته استقبال حضرت امام بودند، بعد از پیروزی انقلاب جذب کمیته انقلاب اسلامی شدند؛ چون خود ایشان یکی از بانیان کمیته انقلاب اسلامی بودند. جالب اینکه خیلی از این برادران بعد از کمیته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتند؛ چون کمیته انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب بلافاصله تشکیل شد، ولیکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ تشکیل شد. خیلی از برادرها ماندند در کمیته و بعضی از برادرها هم به سپاه رفتند.

مرحوم شاه‌آبادی عضو شورای مرکزی کمیته انقلاب اسلامی و همچنین به عنوان سرپرست کمیته ناحیه ۲ شمیران بودند. مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ملکی، سرپرستی کمیته شمیرانات را به عهده داشتند. آن کمیته در شمیرانات پنج‌شش ستاد فرعی داشت. بیشترِ آقایان که روحانی مورد اعتماد حضرت امام بودند بیشتر نقش اجرایی کمیته را داشتند. این‌ها از طرف آیت‌الله مهدوی کنی حکم سرپرستی کمیته را داشتند و جوان‌های امتحان پس‌داده‌ای بودند که مورد اعتماد بودند.

ما هم به اتفاق یکی از برادرانی که ان‌شاءالله شما حتماً به سراغ‌شان بروید که خاطرات زیادی از مرحوم شاه‌آبادی دارند، آقای حاج علی خیری، به عنوان بازوهای اجرایی کمیته فعالیت کردیم. این کمیته‌ها در تمامی کشور بودند. جالب این‌که خود آقای شاه‌آبادی هم بعداً مأمور شدند این کمیته‌های زائد و اسلحه‌های بی‌حدی را که دست‌شان هست جمع‌آوری بکنند. مدیریت و سعۀ صدر ایشان باعث شد بدون هیچ‌گونه درگیری جاهایی که تقریباً نیاز نبود جمع بشود و اسلحه‌ها را جمع‌آوری بکنند و ضریب امنیتی مناطق بالا برود.

راوی: کامران کی‌قبادی، شاگرد شهید

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,