بخش سوم: شروع زندگی مشترک

بخش سوم: شروع زندگی مشترک
6 اردیبهشت 1402
48 بازدید

شهید شاه‌‌آبادي‌ در سال‌ ۱۳۳۶، در ۲۷سالگي‌، زماني كه دورۀ ده‌­سالۀ سطح‌ را به‌ اتمام‌ رساند و دو سال‌ از دورۀ خارج فقه و اصول را نيز پشت‌ سر گذاشت، تصميم‌ به‌ ازدواج‌ مي‌‌گيرد و با بيت‌ مرحوم‌ آيت‌‌الله‌‌العظمي‌ ميرزاي‌ شيرازي‌ بزرگ، كه‌ خانوادۀ علم‌ و فضيلت‌ و جهاد است‌، وصلت‌ مي‌کند. شهيد شاه‌‌آبادي‌ در […]

شهید شاه‌‌آبادي‌ در سال‌ ۱۳۳۶، در ۲۷سالگي‌، زماني كه دورۀ ده‌­سالۀ سطح‌ را به‌ اتمام‌ رساند و دو سال‌ از دورۀ خارج فقه و اصول را نيز پشت‌ سر گذاشت، تصميم‌ به‌ ازدواج‌ مي‌‌گيرد و با بيت‌ مرحوم‌ آيت‌‌الله‌‌العظمي‌ ميرزاي‌ شيرازي‌ بزرگ، كه‌ خانوادۀ علم‌ و فضيلت‌ و جهاد است‌، وصلت‌ مي‌کند. شهيد شاه‌‌آبادي‌ در همان‌ سال‌، مادر محترم خود را ـ كه‌ او نيز اهل فضل‌ و ادب‌ بود و در آن‌ زمان‌ ۷۵ سال‌ داشت‌ ـ به‌ نزد خود آورد‌ و بدين‌­گونه زندگي‌ مشترك‌ شهيد شاه‌‌آبادي‌ و همسر بزرگوارش‌ در كنار مادر آغاز مي‌‌شود و از مادر تا پايان‌ عمر او نگهداري‌ می‌­کند و به خدمتگزاری‌­اش‌ ادامه‌ مي‌‌دهد.

نامۀ سرگشادۀ فضلا و مدرسان‌ حوزۀ علميۀ قم‌ به‌ هيئت‌ دولت‌ درتاريخ‌ ۸/۷/۱۳۴۲ ـ كه‌ نام‌ اين‌ شهيد بزرگوار نيز در بين‌ امضاءكنندگان‌ آن‌ به چشم‌ مي‌‌خورد ـ يكي‌ از ده‌­ها سندي است كه‌ بيانگر حمايت علني شهيد شاه‌‌آبادي‌ از امام خميني (ره) در همان‌ روزهاي‌ آغازين‌ مبارزه‌ است‌. انتشار اين‌ نامه در زماني‌ است‌ كه‌ امام‌ بزرگوار پس‌ از حوادث‌ خونبار خرداد ۱۳۴۲، توسط‌ رژيم‌ پهلوي‌ به‌ تهران‌ منتقل‌ شده‌ بودند و در حصر بودند و علما و فضلا و مدرسان حوزه طی اخطاری به دولت، آزادی این مرجع بزرگ و دیگر علمای زندانی و مراجعت آنان به قم را در آغاز سال تحصیلی خواستار شدند.

شهيد شاه‌‌آبادي‌ در سال‌‌هاي‌ پس‌ از رحلت‌ آيت‌‌الله‌العظمي‌ بروجردي‌ (ره‌)، وظيفۀ اصلي‌ خويش‌ را شناساندن‌ امام‌ خميني (ره) به‌ ملّت‌ مسلمان‌ مي‌‌دانست. در انجام‌ اين‌ امر خطير از هيچ‌ كوششي‌ فروگذار نمي‌‌كرد و به‌ همين‌ دليل‌ هم‌ بود كه‌ زندگي‌ پرمشـقّـتي‌ را براي‌ تحقق‌ اين‌ هدف‌ مهم‌ تحمل‌ مي‌‌كرد.

برچسب‌ها:, , , , ,