بخش چهارم – تبليغ دين به همراه خانواده

بخش چهارم – تبليغ دين به همراه خانواده
4 تیر 1402
42 بازدید

ايشان‌ هر چند وقت يك‌ بار، چه‌ در دوران‌ طلبگي‌ و چه‌ پس‌ از آن‌، علي­‌رغم‌ فعاليت‌‌هاي‌ زياد و مستمر خويش‌، همراه‌ خانواده‌ و براي‌ تبليغ‌ دين و نشر احكام‌ و معرفي‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌)، به‌ دوردست‌‌ها كوچ‌ مي‌‌كرد و مردم‌ آن‌ سامان‌ را ارشاد مي‌‌فرمود. تقريباً تمامي‌ تابستان‌‌ها و ايّام‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ و […]

ايشان‌ هر چند وقت يك‌ بار، چه‌ در دوران‌ طلبگي‌ و چه‌ پس‌ از آن‌، علي­‌رغم‌ فعاليت‌‌هاي‌ زياد و مستمر خويش‌، همراه‌ خانواده‌ و براي‌ تبليغ‌ دين و نشر احكام‌ و معرفي‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌)، به‌ دوردست‌‌ها كوچ‌ مي‌‌كرد و مردم‌ آن‌ سامان‌ را ارشاد مي‌‌فرمود. تقريباً تمامي‌ تابستان‌‌ها و ايّام‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ و ايّام‌ محرّم‌ و صفر را كه‌ دروس‌ حوزه‌‌هاي‌ علميه‌ تعـطيل‌ هستند، در اين‌ راه‌ مي‌‌گذراند و به‌ بسياري‌ از شهرها و روستاهاي‌ كشور بار سفر مي‌‌بست. خانه‌‌به‌­دوشي‌ و داشتن‌ يك‌ زندگي‌ پرمشقّـت و بي‌‌قرار در راه‌ تحقق‌ آرمان‌‌هاي‌ بلند امام‌، هيچ‌ مشقتي‌ براي‌ ايشان‌ نداشت‌ و تمامي‌ مشكلات‌ را خود و خانواده‌ با جان‌ خويش‌ استقبال‌ مي‌‌كردند.

به‌ هر حال، مبارزات‌ اين‌ روحاني‌ شجاع‌ با نظام‌ طاغوت، از همان‌ آغاز نهضت اسلامي و با شروع‌ فريادهاي اعتراض امام‌ خميني‌ عليه‌ ظلم‌ و جور آغاز می‌­شود. او به‌ عنوان‌ عنصري‌ فعّال‌، از همان‌ لحظات‌ اول‌ مبارزه‌ به‌ ياري‌ امام ‌می‌­شتابد و از هيچ‌ خدمتي‌ در اين‌ زمينه‌ فروگذار نمي‌‌كند. از آنجا كه‌ حضرت‌ امام (ره‌) ساليان‌ متمادي‌ با بيت‌ شهيد شاه‌‌آبادي‌ ارتباط‌ نزديك‌ داشت و شيخ‌ شهيد نيز مدّت‌‌هاي‌ طولاني‌ از محضر پرفيض‌ امام‌ استفاده‌ و تلمّذ نموده ‌است‌، شهيد شاه‌‌آبادي‌ در كنار ديگر اساتيد و مدرسان‌ حوزۀ‌ علميۀ‌ قـم‌، همچـون‌ عالم‌ مجاهد آيت‌‌الله ربّاني‌ شيرازي، نقش‌ مواصلاتي‌ بسيار قوي ‌با حضرت‌ امام‌ دارد. از این رو در جهت ايجاد هماهنگي‌‌هاي‌ لازم‌ بين‌ امام‌ خميني‌ و ديگر مراجع‌ عظام، تلاش‌‌هاي مؤثري را به‌ عمل می­‌آورد و نقش بسيار خلاّق‌ و فعالي‌ را به‌ عهده‌ مي‌‌گيرد.

برچسب‌ها:, , , , , ,