درس و مبارزه

درس و مبارزه
17 اردیبهشت 1402
23 بازدید

ایشان در سال‌های بعد از رحلت آیت‌الله‌العظمی بروجردی، تا سال ۴۹ و ۵۰ در قم بودند (حدود هشت نه سال). در آن برهه زمانی، مبارزات ایشان عمدتاً در تبلیغ زعامت و مرجعیت حضرت امام بود. در سال ۵۰ برای ادامه مبارزات به تهران آمدند. سطوح عالیه حوزه، دوره كامل درس خارج امام، حضرت آقای گلپایگانی، […]

ایشان در سال‌های بعد از رحلت آیت‌الله‌العظمی بروجردی، تا سال ۴۹ و ۵۰ در قم بودند (حدود هشت نه سال). در آن برهه زمانی، مبارزات ایشان عمدتاً در تبلیغ زعامت و مرجعیت حضرت امام بود. در سال ۵۰ برای ادامه مبارزات به تهران آمدند. سطوح عالیه حوزه، دوره كامل درس خارج امام، حضرت آقای گلپایگانی، درس خارج مرحوم اراكی و درس فلسفه مرحوم علامه طباطبایی را طی كرده بودند.

میل به مقام والای اجتهاد زمانی بود كه دایره فعالیت‌ها و خدمات و مبارزاتشان وسیع‌تر شده بود و دیگر اینكه اقتضای كاری این بود كه به تهران بیاید. اگرچه در حوزه هم می‌‌توانستند با استعداد خاصی كه دارند بمانند و فعالیت‌ها و خدمات علمی بیشتری را از خودشان ارائه بدهند. ایشان در حوزة علمیه قم برای طلاب ریاضیات تدریس می‌كردند. من در سنین دبستان هم خاطرم هست كه اوراق امتحانی ریاضیات را می‌آوردند در منزل تصحیح می‌كردند.

راوی: حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , , , , ,