جگر شیر نداری، سفر عشق مکن

جگر شیر نداری، سفر عشق مکن
13 اردیبهشت 1402
25 بازدید

ایشان خصوصیات زیادی داشتند و هر کدام از آن‌ها نمونه است، مثلاً برخورد خوب ایشان. لذا با یک چهره بازی با انسان برخورد می‌کردند. خیلی متواضع و خاکی بودند. خوش‌اخلاق بودند. همه این‌ها درست بود، اما شجاعت ایشان زبانزد بود و واقعاً در بین صفات ایشان یک تبلوری داشت در تمام جهات. حتی در هنگام […]

ایشان خصوصیات زیادی داشتند و هر کدام از آن‌ها نمونه است، مثلاً برخورد خوب ایشان. لذا با یک چهره بازی با انسان برخورد می‌کردند. خیلی متواضع و خاکی بودند. خوش‌اخلاق بودند. همه این‌ها درست بود، اما شجاعت ایشان زبانزد بود و واقعاً در بین صفات ایشان یک تبلوری داشت در تمام جهات. حتی در هنگام رانندگی هم ایشان عجیب بودند و کاری که می‌خواستند باعجله بروند، در همین امر هم در عین حال احتیاط می‌کردند. پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وقتی راه می‌رفتند تندتند راه می‌رفتند، در عین حالی که باوقار راه می‌رفتند؛ چون وقت‌شان در مسیر گرفته نشود. شهید شاه‌آبادی هم این خصوصیات را داشتند. در رانندگی در عین حال که خیلی احتیاط می‌کردند، خیلی باسرعت می‌راندند تا وقت‌شان در مسیر گرفته نشود و همین یک نوع شجاعت است.

از آن طرف در زندان‌ها و کارهای بزرگی که شروع می‌کردند و به انجام می‌رسانیدند، شجاعت داشتند (شجاعت معمولی داشتند که شجاعت بیش از حد هم دیوانگی می‌شود. از حد آن پایین هم بیاید جبن و ترس می‌شود). شجاعت حد وسط جبن و تهور است و لذا ایشان در رانندگی تصادف نداشت یا در کارهایشان کارهای بزرگ را  بدون ترس و باشجاعت انجام می‌دادند (امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه می‌فرمایند از هر چیزی ترسیدی، خود را در کام آن بینداز). درست است که بی‌گدار به آب نمی‌زد، در عین حال شجاعت هم داشت.

راوی: حجت‌الاسلام مسعود قاضوی

برچسب‌ها:,