مبارز نستوه

مبارز نستوه
10 خرداد 1402
34 بازدید

در رابطه با مبارزه من بعداً متوجه شدم ایشان عضو یکی از گروه‌های مبارز بود و فوق‌العاده در این راه مخلصانه قدم برمی‌داشت. با توجه به شناختی هم که بعدها پیدا کردم، هیچ‌گونه انحراف افراطی در گروه نداشتند. واقعاً ایشان مطیع و منقاد حضرت امام بودند. تخلف از فرمان حضرت امام برایشان گناه بزرگی بود. […]

در رابطه با مبارزه من بعداً متوجه شدم ایشان عضو یکی از گروه‌های مبارز بود و فوق‌العاده در این راه مخلصانه قدم برمی‌داشت. با توجه به شناختی هم که بعدها پیدا کردم، هیچ‌گونه انحراف افراطی در گروه نداشتند. واقعاً ایشان مطیع و منقاد حضرت امام بودند. تخلف از فرمان حضرت امام برایشان گناه بزرگی بود. شهید شاه‌آبادی در جامعه شخصیت مورد احترامی بودند. این یکی از عوامل مؤثر در جامعه روحانیت مبارز تهران بود؛ به‌طوری‌که بعداً بنده فهمیدم، همراه آقایان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و شهید آیت‌الله‌بهشتی و شهید آیت‌الله مفتح و سایر آقایان از مؤسسان جامعۀ روحانیت مبارز بودند.

بعد از انقلاب هم بنده خاطرم هست که در خیابان هدایت، خیابان ولی‌آباد، جلسات روحانیت مبارز تشکیل می‌شد که من آنجا چندین جلسه همراه ایشان رفتم. در جلسات از افراد مؤثر بودند. در سال ۵۸ که اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، یکی از محورهای اتحاد و ائتلاف با انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران آقای شاه‌آبادی بودند. ایشان ائتلاف بزرگ را از طرف جامعه روحانیت مبارز برای نمایندگان تهران امضاء کردند. از طرف حزب جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آن زمان ائتلاف را امضاء کردند. من خاطرم هست که ما شبانه این برگه‌های ائتلاف را به در و دیوار می‌کوبیدیم که بعد از این‌که انتخابات شروع شد همه به ائتلاف توجه بکنند و به این لیست رأی بدهند.

راوی: کامران کی‌قبادی

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,