شهید زیرک

شهید زیرک
20 اردیبهشت 1402
27 بازدید

فعاليت‌ها و مبارزات شهيد آیت‌الله شاه‌آبادی را تا روز سوم بهمن ۵۷ در زندان نگه می‌دارند. یک هفته مانده به تشریف‌فرمایی امام ایشان آزاد می‌شوند. در مرحله مبارزه مخفی و غیرعلنی مطالبی هم که در ساواک و هنگام بازجویی پاسخ می‌دادند به این شکل بود که همه مسائل را عنوان نمی‌کردند و از خیلی مسائل […]

فعاليت‌ها و مبارزات شهيد آیت‌الله شاه‌آبادی را تا روز سوم بهمن ۵۷ در زندان نگه می‌دارند. یک هفته مانده به تشریف‌فرمایی امام ایشان آزاد می‌شوند. در مرحله مبارزه مخفی و غیرعلنی مطالبی هم که در ساواک و هنگام بازجویی پاسخ می‌دادند به این شکل بود که همه مسائل را عنوان نمی‌کردند و از خیلی مسائل اظهار بی‌اطلاعی مي‌كردند .چند نمونه از گزارش‌های ساواک را خدمت‌تان عرض  می‌کنم.

سؤال بازجو این بوده: «به هر حال، شما متهم به تبلیغ هستید. به عنوان آخرین دفاع، هر مطلبی را که به حال خود مفید می‌دانید بنویسید.»

ایشان می‌فرمایند: «چنان‌چه به عرض  مبارک رسید، اینجانب هیچ‌گونه سابقه‌ای در این کار ندارم و به هیچ وجه با این امور که مخالف موازین شرع مقدس اسلام می‌دانم، سروکار نداشته و در جریان آن نامه فقط عدم آشنایی به اهمیت مسائل و ظاهراً توجه نداشتن به مضمون نامه موجب شد که آن را در جیب قرار داده و هر یک از آقایان و سروران عزیز، بازپرسان محترم از مضمون آن اعلامیه اطلاع حاصل کنند، مطمئن خواهم بود به هیچ وجه مناسب با لباس روحانیت اینجانب نبوده، تا چه برسد به اینکه اشاعه داده باشم. لذا با کمال ادب و احترام از آن مقام  عظمي خواستارم که چون این اتهام موجب اهانت به لباس مقدس روحانیت و سربازی امام زمان علیه‌السلام می‌باشد و جامعه روحانیت فرزند مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی را روحانی می‌شناسند، باز هم مستدعی است اینجانب را از این اتهام مبرا دانسته، دستور منع بازداشتم را صادر فرمایید.»

راوی: ابراهیم کریم‌زاده (پژوهشگر و نویسنده)

برچسب‌ها:, , , , ,