دغدغه جوان

دغدغه جوان
17 اردیبهشت 1402
25 بازدید

مرحوم شهید شاه‌آبادی در دوران انقلاب و مبارزه بسیار حساس بود و تمام جهات را در نظر داشت. حتی شبی آمدند در مدرسه عالی شهید مطهری، در جامعه وعاظ شركت كردند و پیشنهاد دادند كه اگر این جامعه مجالسش را، كه شب‌های سه‌شنبه در همان مكان ولی‌آباد بود، تشكیل بدهد، یک مقدار به یکدیگر نزدیك […]

مرحوم شهید شاه‌آبادی در دوران انقلاب و مبارزه بسیار حساس بود و تمام جهات را در نظر داشت. حتی شبی آمدند در مدرسه عالی شهید مطهری، در جامعه وعاظ شركت كردند و پیشنهاد دادند كه اگر این جامعه مجالسش را، كه شب‌های سه‌شنبه در همان مكان ولی‌آباد بود، تشكیل بدهد، یک مقدار به یکدیگر نزدیك می‌شوند و می‌توانند از بركات جامعه روحانی مبارز هم بهره‌مند بشوند. بعد از این، برای آگاهی و بینش بیشتر جامعه وعاظ، گاه‌گاهی كه حضرت آقای ناطق نوری، كه مسئولیت جامعه وعاظ را بر عهده داشتند، از بزرگان جامعه مبارز هم دعوت می‌كردند.

در طول مبارزه، چه قبل و چه بعد از انقلاب، بزرگ‌ترین دغدغه مرحوم شهید شاه‌آبادی این بود كه به نسل جوان آگاهی بدهند. ولذا در همان مسجد رستم‌آباد با وجود افراد مسنِ كهنسالِ متدینِ ریشه‌دار قدیمی، نسل جوان بیشتر به ایشان می‌گرویدند و از محضرشان استفاده می‌كردند. همین روش نسل جوان از این بزرگوار بود که یكی از شاخه‌های پرشور استقبال از امام را همین نسل جوان به وجود آوردند. در همه جهات، از لحاظ پذیرایی، احترام بر مردم، مراقبت در بین جمعیت و هوشیاری نسل جوان بسیار عالی بود. دغدغه مهم مرحوم شاه‌آبادی توجه به نسل جوان بود. جوان را خیلی تحویل می‌گرفتند و خیلی بر این‌ها كار می‌كردند، آگاهی می‌دادند و كلاس‌های مختلفی تشكیل می‌دادند. از افراد برجسته هم استفاده می‌كردند این یكی از مهم‌ترین كارهای اجرایی شهید شاه‌آبادی بود.

راوی: حجت‌الاسلام قریشی

برچسب‌ها:, , , ,