خط مقدم مسجد

خط مقدم مسجد
17 اردیبهشت 1402
17 بازدید

فعالیت‌های مبارزاتی شهید شاه‌آبادی به طور جدی در پایگاه مسجد رستم‌آباد اختیاریه مشهود است. واقعاً مسجد ایشان از مسجدهای بسیار فعال بود که منطقۀ بسیار وسیعی از شمیران و شرق شمیران را تحت تأثیر خودش قرار داده بود. جمع کردن جوان‌های منطقه که بسیاری از آن‌ها بعداً جزء شخصیت‌های خوب و مؤثر انقلاب اسلامی شدند، […]

فعالیت‌های مبارزاتی شهید شاه‌آبادی به طور جدی در پایگاه مسجد رستم‌آباد اختیاریه مشهود است. واقعاً مسجد ایشان از مسجدهای بسیار فعال بود که منطقۀ بسیار وسیعی از شمیران و شرق شمیران را تحت تأثیر خودش قرار داده بود. جمع کردن جوان‌های منطقه که بسیاری از آن‌ها بعداً جزء شخصیت‌های خوب و مؤثر انقلاب اسلامی شدند، از کارهای ایشان بود. شخصیت‌هایی مثل دکتر لواسانی که در فاجعۀ هفت تیر به مقام شهادت رسید، دکتر ولایتی، آقای مهندس چمران، مرحوم دکتر قَرَضی و بسیاری از شخصیت‌های دیگر که چهره‌های تحصیل کردۀ آن زمان و متدین بودند و با تعلیمات شهید شاه‌آبادی به مبانی مبارزه با رژیم روی آورده بودند و به مبارزه پیوسته بودند.

هفته‌ای یک بار جلسات تفسیر قرآنی داشتند. جلسات تفسیر قرآن بسیار زیبا و پویا اداره می‌شد. جلسۀ عادی نبود که شهید شاه‌آبادی از ابتدای جلسه تا انتها، متکلم وحده باشد. تفسیرهای مختلف تقسیم می‌شد بین اعضای جلسه که عمدتاً از تحصیلات خوبی هم برخوردار بودند. این‌ها هر کدام تفسیر را مطالعه می‌کردند و در جلسه عرضه می‌کردند. شهید شاه‌آبادی جمع‌بندی نهایی را ارائه می‌کردند. چنین جلسه‌ای به طور جدی مورد استقبال قشر تحصیل کرده و دانشگاهی قرار گرفته بود. به این صورت فراگیری قرآن، شیوۀ جدیدی بود که ارزش‌های خودش را بعداً نشان داد. تمام این‌ها صدقه‌سری تجمع تمام و کمال نیروهای انقلابی در مسجد بود.

راوی: حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , , , , , ,