بیان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی

بیان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی
12 اردیبهشت 1402
41 بازدید

«مرحوم شاه‌آبادى یک روحانی به تمام معنى صادق و مخلص بوده و فقدان ايشان براى ما بسيار موجب تأثر شد. بسياری از روحانيون خوب هستند، ولى تفاوت­‌هايى از نظر «اخلاص در جهاد»شان هست. و ايشان از آن‌­هايى بودند كه همۀ برادران و دوستان‌شان به اين جهت «تلاش مخلصانه» ايشان اعتراف داشتند. مرحوم شاه‌آبادی برای ما […]

«مرحوم شاه‌آبادى یک روحانی به تمام معنى صادق و مخلص بوده و فقدان ايشان براى ما بسيار موجب تأثر شد. بسياری از روحانيون خوب هستند، ولى تفاوت­‌هايى از نظر «اخلاص در جهاد»شان هست. و ايشان از آن‌­هايى بودند كه همۀ برادران و دوستان‌شان به اين جهت «تلاش مخلصانه» ايشان اعتراف داشتند.

مرحوم شاه‌آبادی برای ما یار صدیق و باوفایی بود. شهادت ایشان برای ما بسیار گران تمام شد و به‌­خصوص برای من ناگوار بود که خبر شهادت او را بشنوم. از زمانی که من به یاد دارم او قبل از انقلاب که در زندان بود در مبارزه بود. بعد از آن هم ضمن این­که در صحنه­‌ها حضور فعال داشت، هرگاه تعطیلی پیش می­‌آمد و یا فراغتی داشت وقت خود را غالباً در جبهه و در میان رزمندگان سپری می­‌کرد. جامعۀ روحانیت مبارز این افتخار را دارد که برای چندمین بار شهیدی دیگر را تقدیم اسلام می‌­کند. شهید شاه آبادی در راه مبارزه و در راه جهاد با دشمنان اسلام توفیق شهادت داشته باشد.»

ایشان همچنین در دیداری با خانوادۀ مکرم شهید شاه‌آبادی اذعان داشت:

«من نیز برادری را از دست دادم که فقدانش برایم بسیار سنگین و مشکل بود. ولی به هر حال تقدیر چنین بود که او این‌چنین زیبا و دوست­داشتنی دار فانی را وداع گوید و اجر عظیم شهادت که همیشه آرزویش را داشت، نصیبش گردد. اگر می­‌خواهیم تأثیر شهادت این شهید بزرگوار را درک کنیم، باید دقت کنیم و ببینیم که تمام رادیوهای خارجی سعی کردند شهادت ایشان را به شکل یک ترور از جانب ضد انقلاب انعکاس دهد و حاضر نبودند که به دنیا اعلام کنند که در ایران روحانیون در رأس امور مملکتی نیز هستند، در خطوط اول جبهه نیز حاضر می‌‌شوند.»

ایشان در جای دیگری به عنوان دبیر جامعۀ روحانیت مبارز تهران، در تجلیل از مقام شامخ شهید شاه‌آبادی پیشنهاد می‌­کنند:

«برای این­که خاطرۀ این شهید عزیز و دیگر شهدای روحانیت فراموش نشود، روز شهادت ایشان (ششم اردیبهشت) به نام “روز شهدای روحانیت در جنگ” نامگذاری شود.»

«اين‌ صداقت‌ شهيد شاه‌آبادی‌ بود كه‌ باعث‌ می‌‌شد هر جا كه‌ می‌رفت‌ همه‌ دوستش‌ داشتند. در جامعه‌ روحانيت‌، در بين‌ برادران‌ انجمن‌ الغدير، توی ‌مسجدشان‌، در حوزه‌ علميه‌ قم‌ كه‌ بودند، در جبهه‌‌ها و… برای‌ اين كه‌ می‌‌ديدند اگر بلند می‌‌شود از اين‌ سنگر به‌ آن‌ سنگر می­‌رود و با يک‌‌­يک‌ سنگرنشينان ‌دست‌ می‌‌دهد و اظهار علاقه می‌­كند و دعایی‌ می‌‌كند، واقعاً روی‌ صداقت‌ است.»

برچسب‌ها:, , , , ,