استادزاده

استادزاده
10 اردیبهشت 1402
29 بازدید

در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی، شهید شاه‌آبادی به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس می‌شوند و فعالیت‌های خودشان را در این سنگر جدید ادامه می‌دهند. به گفته یکی از همکاران ایشان در مجلس اول، نقش ایشان در کمیسیون قضایی مجلس بسیار برجسته بوده و نظرات و پیشنهادهایی که ایشان می‌دادند، در آن زمان […]

در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی، شهید شاه‌آبادی به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس می‌شوند و فعالیت‌های خودشان را در این سنگر جدید ادامه می‌دهند. به گفته یکی از همکاران ایشان در مجلس اول، نقش ایشان در کمیسیون قضایی مجلس بسیار برجسته بوده و نظرات و پیشنهادهایی که ایشان می‌دادند، در آن زمان بسیار راهگشا بوده است.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید شاه‌آبادی احساس کردند وظیفه‌شان است که بیشتر در جبهه‌ها حضور داشته باشند. شهید بزرگوار برنامه منظمی برای حضور در جبهه‌ها داشتند؛ یعنی به محض اینکه تعطیلات مجلس می‌رسید یا کارهای مجلس رفع و رجوع می‌شد، ایشان دیدار و بازدید از جبهه‌ها را در رأس برنامه‌های خودشان داشتند و بسیاری از فرماندهان و رزمندگان آن زمان از دیدارهای این شهید بزرگوار از جبهه‌های نبرد خاطرات زیادی دارند. سخنرانی‌های ایشان، شرکت درمجالسی که آنجا تشکیل می‌شد، حضور در خط مقدم جبهه، این‌ها تماماً خاطراتی است که مکتوب هم هست و به چاپ هم رسیده است یا سایر فعالیت‌هایی که ایشان داشتند، بازدیدهایی که از جبهه‌ها داشتند، به گفته دوستان ایشان خیلی در تقویت روحیه رزمندگان تأثیر داشته است.

با اتمام دوره اول مجلس، انتخابات مجلس دوم صورت می‌گیرد و ایشان مجدداً از طرف مردم تهران به عنوان نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند و در بین آغاز مجلس دوم و اتمام فعالیت دوره اول مجلس، آخرین بازدید خودشان را از جبهه‌های نبرد انجام می‌دهند. این بازدید که در اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ انجام می‌شود، بازدیدی بوده که از منطقه جزایر مجنون انجام می‌گیرد .در این منطقه، ایشان به همراه فرزند بزرگوارشان که برای بازدید از جبهه‌های نبرد رفته بودند، در شب شهادت امام موسی کاظم (علیه‌السلام)، در حین بازدید از مناطق جنگی، بر اثر اصابت ترکش گلوله‌های توپ دشمن به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند.

بعد از شهادت ایشان، در این سال از طرف حضرت امام بیانیه‌ای صادر می‌شود و در آن بیانیه ایشان به استادزاده معروف می‌شوند که از طرف حضرت امام این عنوان بهشان داده می‌شو؛ چرا که فرزند حضرت آیت‌الله‌العظمی میرزا محمدعلی شاه‌آبادی بودند که استادی عرفان حضرت امام را عهده‌دار بودند. از این جهت، ایشان به استادزاده معروف می‌شوند. درآن زمان، ریاست محترم جمهور، قائم مقام رهبری، رئیس مجلس، نخست وزیر، نمایندگان مجلس، وزرا و اقشار مختلف مردم هم بیانیه صادر می‌کنند و هم تشییع جنازه باشکوهی از ایشان به عمل می‌آید که نشان‌دهنده قدردانی مردم از زحمات و تلاش‌های ۲۵ ساله این مرد بزرگوار در این مملکت بوده است.

راوی: حسن حاجی‌پور – هم‌زندانی شهید

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,