نان را گرامی بدارید

نان را گرامی بدارید
11 اردیبهشت 1402
24 بازدید

یکی از خصوصیات عجیب ایشان این بود که عقیده داشتند اصلاً خرده نان نباید از این سفره بیرون رود. نه اینکه نداشته باشند؛ یعنی از جنبه مالی نبود. واقعاً مقید بودند که این کناره‌های نان را بخورند. این درس‌هایی است که از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گرفته شده. آن شخص می‌گوید: «من دیدم […]

یکی از خصوصیات عجیب ایشان این بود که عقیده داشتند اصلاً خرده نان نباید از این سفره بیرون رود. نه اینکه نداشته باشند؛ یعنی از جنبه مالی نبود. واقعاً مقید بودند که این کناره‌های نان را بخورند. این درس‌هایی است که از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گرفته شده. آن شخص می‌گوید: «من دیدم سفره نان که جمع شد، امام سجاد علیه‌السلام خرده‌های نانی را جمع می‌کند و میل می‌کند که از دانه خشخاش کوچک‌تر بود.»

و چون آیت‌الله شهید شاه‌آبادی مقید بودند که به سیره ائمه علیهم‌السلام عمل کنند، واقعاً این کار را می‌کردند؛ یعنی می‌گفتند نباید ذره‌ای نان از این خانه بیرون رود. حتی گفتند یک مقدار نان را کناری می‌گذاشتند، ایشان می‌آوردند و آب می‌زدند و می‌خوردند. و این خیلی مهم است و این درست همان سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام است. این عمل را شهید شاه‌آبادی انجام می‌داد و ته ظرف‌ها را کاملاً پاک می‌کرد. حتی ظرف‌های دیگران را! خلاصه مقید بود که موبه‌مو آنچه را که از سیره پیغمبر اکرم و ائمه معصوم علیهم‌السلام به ما رسیده است، اجرا کنند.

راوی: حجت‌الاسلام مسعود قاضوی

برچسب‌ها:, , , ,