دعوت به وحدت

دعوت به وحدت
17 اردیبهشت 1402
21 بازدید

در آن دورانی که به نمایندگی مجلس منصوب گردید و رأی بسیار بالایی آورد، مخصوصاً در رفع مشکلات مسلمین و حل مسائل آنان کوشا بود. مردم شریف منطقه‌ رستم‌آباد، که مسجدی که ایشان در آن نماز جماعت اقامه می‌فرمودند در آنجا قرار داشت، علاقه و عشق وافری به این شهید داشتند. یکی از خدمات ارزشمندی […]

در آن دورانی که به نمایندگی مجلس منصوب گردید و رأی بسیار بالایی آورد، مخصوصاً در رفع مشکلات مسلمین و حل مسائل آنان کوشا بود. مردم شریف منطقه‌ رستم‌آباد، که مسجدی که ایشان در آن نماز جماعت اقامه می‌فرمودند در آنجا قرار داشت، علاقه و عشق وافری به این شهید داشتند. یکی از خدمات ارزشمندی که شهید شاه‌آبادی نسبت به جامعه‌ روحانیت مبارز و جامعه‌ی وعّاظ داشتند، متحد كردن این دو با هم بود. هدف شهید این بود که وحدتی بین جامعه‌ روجانیت مبارز و جامعه‌ وعّاظ به وجود بیاید و جلسات مشترکی هم داشته باشند.

شبی جناب آقای ناطق نوری و دیگر اعضای هیئت اجرایی جامعه‌ وعّاظ در منزل حقیر دعوت داشتند. من قبلاً با هیئت اجرایی صحبت کرده و زمینه را مهیا کرده بودم. از آنجایی كه این پیشنهاد از جانب شهید شاه‌آبادی بود، ایشان هم از طرف جامعه‌ روحانیت مبارز در آن جلسه دعوت شده بودند. سرانجام پیشنهاد ایشان به تصویب هیئت اجرایی رسید. جلسه‌ جامعه‌ وعاظ که در مدرسه عالی شهید مطهری تشکیل می‌شد، از آن تاریخ در مرکز جامعه‌ روحانیت مبارز تشکیل شد. در واقع تلاش ایشان در جهتی بود كه می‌خواستند این وحدت را از لحاظ مکانی هم یکی کنند که بحمدلله موفق شدند.

راوی: حجت‌الاسلام مهدی قریشی

برچسب‌ها:, , , ,