همه چیز در خدمت انقلاب

همه چیز در خدمت انقلاب
11 اردیبهشت 1402
27 بازدید

آیت‌الله حاج آقا مهدی شاه‌آبادی واقعاً در دوران مبارزه، یک مبارز ایثارگر و کاملاً از خود گذشته، فداکار، شجاع و پرتحرک بود. بعد از پیروزی انقلاب هم، همه چیز را در خدمت انقلاب گرفته بود و همیشه در جاهای پرخطر حضور داشت. ما در مجلس شورای اسلامی، با وجود ایشان یک همکار نیرومندی داشتیم و […]

آیت‌الله حاج آقا مهدی شاه‌آبادی واقعاً در دوران مبارزه، یک مبارز ایثارگر و کاملاً از خود گذشته، فداکار، شجاع و پرتحرک بود. بعد از پیروزی انقلاب هم، همه چیز را در خدمت انقلاب گرفته بود و همیشه در جاهای پرخطر حضور داشت. ما در مجلس شورای اسلامی، با وجود ایشان یک همکار نیرومندی داشتیم و نمونۀ عظمت روحی ایشان و شجاعت و فداکاری‌شان، همین شیوۀ شهادت ایشان است.

           رفتن به جزیرۀ مجنون در آن زمان، کار معمولی و آسانی نبود. در جزیزۀ مجنون دائماً گلوله می‌بارید. عراق برای اینکه نگذارد نیروهای ما در آنجا مستقر شوند، لحظه‌ای آرام نمی‌گذاشت. به ایشان خبر رسیده بود که برای تقویت روحیۀ بچه‌ها در جزیره، اگر یک روحانی بیاید و آنجا با ایشان صحبت کند، مفید است و ایشان هم رفتند.

           من اگر می‌توانستم آن حالات لحظۀ شنیدن خبر شهادت ایشان را الآن مجسم کنم، که چه حالی داشتیم در مجلس شورای اسلامی، حتماً حال مجلس ما در این جلسه دگرگون می‌شد.

           شما دیدید منظرۀ تشییع جنازه را که مردم تهران چگونه به ایشان اظهار ارادت کردند. ایشان با رأی بالایی به مجلس آمده بودند و با این شهادتشان، محبوبیت ایشان در دل‌ها بیشتر شد.

راوی: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، همایش عرفان و شهادت، اردیبهشت ۱۳۸۰

برچسب‌ها:, , , , , ,